NMS 8250 gezocht

Door dracul

Master (168)

afbeelding van dracul

06-03-2014, 10:34

Hai,

't Bloed kruipt waar het niet gaan kan... in het verleden héél actief geweest met de MSX (SFA BBS, MSX-User) ... helaas na een overstap naar de PC geëindigd met RSI...
In een doldrieste bui uit frustratie bij een zolderopruiming al mijn MSX spullen weggedaan... de pijn in mijn armen was destijds zo groot, dat ik ervan uit ging dat ooit nog eens een machine aanzetten niet meer tot de mogelijkheden zou behoren. Gelukkig is het inmiddels verbeterd (niet dat het ooit nog over zal gaan, maar het is 'te doen').

Maar ja... nu heb ik 'm niet meer... vanuit nostalgische gevoelens zou ik best wel weer eentje willen hebben en ben ik dus zoekende...

Als iemand iemand kent (leuke zin!) die van zijn nms 8250je af wil... dan hou ik mij aanbevolen...

Groetjes,

Niels.

Aangemeld of registreer om reacties te plaatsen

Van Manuel

Ascended (19470)

afbeelding van Manuel

06-03-2014, 12:53

Wow, je eerste post na 11 jaar en 36 weken!

Soms werkt het efficienter om de Engelse site te gebruiken (dat lezen veel meer mensen, ook de Nederlanders). Ik heb ook nog wel een 8250 staan, denk ik. Maar als je 'm dan na 2 maanden weer op zolder zet of wegdoet zou ik dat heel jammer vinden.

Van dracul

Master (168)

afbeelding van dracul

06-03-2014, 13:07

Hoi Manuel,

Dank je wel voor de tip... en nee, 't Is niet de bedoeling om 'm weer op zolder te zetten, ik draai vrij regelmatig een emulator op de pc/tablet en dat is leuk, maar het echte MSX gevoel geeft dat niet...
Nu we hier klaar zijn met de verbouwing en ik mijn eigen 'kantoortje' in huis heb, wil ik de 'hobby' weer oppakken :-)
Daarnaast heb ik hier een ventje van 7 rondlopen die zich nu al verheugt op de VG8020 met Athletic Land die ik vandaag gekocht heb op marktplaats Cool

eerste post na 11 jaar en 36 weken... mmm... ik weet dat ik eens een keer eerder een vraag gesteld heb (ging toen om het spelletje 'Minder') maar dat is echt nog geen 11 jaar geleden .. misschien dat ik nog een ander loginaccount had, 'k wait nait...

Anyway, zal straks ook even een oproepje in het Engels doen, maar ik ging ervan uit dat de meeste Nederlanders deze groep wel zouden volgen. Dus... nogmaals dank voor de tip!

Van dracul

Master (168)

afbeelding van dracul

08-03-2014, 18:00

Iedereen bedankt voor het lezen! Ik wilde even laten weten dat ik inmiddels voorzien ben van een VG8020 (mijn eerste MSX) en ik volgende week een NMS 8250 kan overnemen... Super, bedankt voor de reakties!

Van CX5Mer

Champion (327)

afbeelding van CX5Mer

26-10-2014, 02:05

Ik zoek ook 'n NMS8250 of 'n gelijkende MSX2 computer om te kunnen ontdekken wat ik vermist heb, omdat ik woon in Engeland. Ik heb geen RSI, maar jammer ook niet veel geld. Ik zal proberen er een uit Bas en Ditta te kopen, maar misschien zal ik dit niet kunnen betalen. Ik ben kunstenaar en hoop even wat kunst op MSX2 to creeren.

Van Repair-Bas

Paragon (1175)

afbeelding van Repair-Bas

07-11-2014, 14:16

Ik heb op moment een 8245, is goedkoper met verzenden.

Totaal 100 euro incl porto europa

Van gamemastermaarten

Master (164)

afbeelding van gamemastermaarten

08-11-2014, 10:04

Ik gebruik meestaal ook heelvaak de Engelse Board van de MSX forum. Daar posten mensen veel meer dingen op dan de Nederlandse Board. Maar ikzelf ben al dit jaar met mijn MSX hobby begonnen. Soms zie ik regelmatig prachtig spul op de beursen van Bonami. Maar heelaas ik heb geen VG8020. Ik heb een Toshiba HX-10. Maar ik wil graag een MSX 2 beginnen. Het liefst van Sony. Wink