Het msx 2003 Kerst verhaal

Pagina 1/2
| 2

Door POISONIC

Paladin (1012)

afbeelding van POISONIC

29-11-2003, 01:54

Er was eens ......

Aangemeld of registreer om reacties te plaatsen

Van anonymous

incognito ergo sum (116)

afbeelding van anonymous

29-11-2003, 03:32

een MSXje...

Van sjoerd

Hero (602)

afbeelding van sjoerd

29-11-2003, 03:56

dat...

Van anonymous

incognito ergo sum (116)

afbeelding van anonymous

29-11-2003, 05:31

in ...

Van Sander

Founder (1865)

afbeelding van Sander

29-11-2003, 10:50

de wederopstanding geloofde. Iedereen lachte haar uit (knoppen he'). Maar zei het MSXje, Jesus kwam toch ook terug na drie dagen? Dat was 2000 jaar geleden, nu duurt het wat langer. De Commodore 64 in het gezelschap merkte op dat we nu niet bang hoeven te zijn voor weet-tology, maar pas over 2000 jaar, want dan weet niemand meer dat het eigenlijk verzonnen was. Hetzelfde gold voor het jesus verhaal volgens de C64, oud boek, slap verhaal.

Teleurgesteld drop het msxje af, op zoek naar betere vrienden. Buiten was het koud, en het sneeuwde behoorlijk. Haar eject knop van de diskdrive begon al wat te kietelen van de kouw. Na een paar uur doelloos rondgelopen te hebben, hoorde ze het gekwaak van een eend in de verte: "Is er dan niemand die luisteren wil, potverdikkeme?" Nieuwsgierig liep het msxje verder in de richting van het geluid...

Van POISONIC

Paladin (1012)

afbeelding van POISONIC

06-12-2003, 00:10

van de opl4 het klonk zo mooi zo prachtig helder en het was hardware dat was gemaakt na dat de msx op het kruis gehongen werd(euh shit verkeerde verhaal)...

maar het msxje ontmoete steeds meer vrienden en toen........
kreeg hij een cpu infarkt toen hij de nieuwe ascii MSXPC zag hij schrok zig bijna dood...
zo kon de nieuwe msx familie er toch niet uit gaan zien het cpu hart was vervangen door een vervloekte celleron chip t geheugen sprak m wel aan maar dat os viel hem toch weer zwaar tegen winxp dat hoort toch niet in een msx thuis??
het msxje dat dacht dat hij z'n nieuwe familie had gevonden was ontroost baar Crying
z'n nieuwe broertje (ascii msxpc) was een nep msx..... en toen hij nishi..

Van anonymous

incognito ergo sum (116)

afbeelding van anonymous

06-12-2003, 10:06

tegen het lijf liep legde nishi alles uit, want het was helemaal niet de bedoeling dat de msxpc het msxje zou vervangen. De msxpc was niets meer dan een travestiet die reclame maakt voor het msxje. Opgelucht haalde het msxje adem.

Nishi vertelde het msxje ook dat...

Van ro

Scribe (4451)

afbeelding van ro

06-12-2003, 12:11

(kinda funny... goed geanticipeerd guyver.. .en toen zij(??!?) nishi haha) leuk friesisme Pois.. 'gehongen' -> 'gehangen' ah well
---

...hij zijn liefde voor een echte MSX nooit is verloren en, nostalgisch, dat ook nooit zal opgeven. Waarom de voorliefde voor MSX bij hem altijd zo duidelijk was geweest is voor Nishi ook een raadsel, "het voelt gewoon goed...". De uren die Nishi heeft doorgebracht met zijn grote liefde, die mooie momenten en de onbevooroordeelde feedback van zijn geliefde zijn de mooiste momenten uit zijn leven. "Alles, echt alles zou ik er voor geven om dat gevoel weer volledig terug te krijgen. Dat gevoel wat ik altijd met mijn MSX vrienden heb kunnen delen". "Maar waarom dan deze traviMSX, Nishi?" vroeg het MSXje....

Van POISONIC

Paladin (1012)

afbeelding van POISONIC

06-12-2003, 16:25

nou zij nishi ik was te lui om een echte msx te maken dus bouwde ik gewoon een pc om
tot een msx oftewel een pctravo(een pc die graag msx wil zijn) en toen vroeg msxje.... aan nishi

krijg ik ook een nieuw msx broertje?

en toen zij nishi op 1e kerst dag brengen de wijzen uit het oosten een nieuw msx broertje
naar betlehem en je zult het makkelijk kunnen vinden omdat er dan een groot msx logo boven hangt van 4 bij 6 kilometer en neem zo veel mogelijk msx software mee als offer (vooral konami's schijnen het nog al goed te doen)
en toen begon het msxje de lange zoektocht van uit nederland naar betlehem in israel.
toen het msxje net de duitse grens overkwam schrok hij zich wezeloos hij stond oog in oog met zijn grootste aard rivaal de

C64

en de prehistirishe c64 zij wat doet zo'n zielig msx je als jij hier zo alleen het msxje vertelde het hele verhaal dat hij opweg was naar betlehem waarop de c64 antwoorde jij bent gek denk je nou echt dat de msx terug komt?? ik ga je afmaken zij de c64 en begon met 5,1/2inch disks te gooien vol schadelijke soft ware zo slecht dat je je c64 als je die als msxer zou hebben zou je m gelijk in elkaar slaan of uit t raam gooien doormidden flexen kapot stampen zoals poisonic dat eens deed op een msx beurs hehehe maar om weer verder te gaan met het verhaal de c64 disks vlogen met een verbazing wekkende snelheid van een halve meter per seconde op ons msxje af maar gelukkig was de msx uit gerust met een speciaal geavanceerd drie en een half inch disk schield en de disks ketsen weg
maar gelukkig had msx ook een 8 slotexpander dat ook gebruikt kon worden als een lanceer apparaat om 8 van die grote trage slechte msx modems te gelijk weg te schieten
met een snelheid van 100 km per uur.
eerst opende de msx een aanval met een 3 1/4 disk hij schoot de diskette in de c64 5 1/2 drive om het floppy station van de c64 on klaar te maken en toen schoot hij de 8 modems dwars door de c64 heen(met een wedstrijdje modem gooien won de ze ook) en toen was de c64 dood en hij vervolgde zijn weg naar betlehem
Tongue

Van POISONIC

Paladin (1012)

afbeelding van POISONIC

18-03-2004, 01:12

en de msx leefde nog lang en gelukkig

zeg deze topic kan nu wel dicht hoor Tongue
delete

of moet ik een flame war beginnen ?

Tongue geintje

Van BiFi

Enlighted (4348)

afbeelding van BiFi

18-03-2004, 14:14

Wat is er mis met het hele jaar kerst? Wink

Ze worden er hier zo zachtjesaan geflipt van dat ik op de meest vreemde momenten Jingle Bells aan het fluiten ben... Maar who cares?

Ik niet i.i.g. Tongue

Pagina 1/2
| 2